ENTREVISTA A PONÇ PONS

ENTREVISTA A PONÇ PONS

Els alumnes de 6èB fan una entrevista a Ponç Pons després d'haver llegit el seu llibre de Memorial de Tabarka.
1)Llegia vostè de petit?
Sí, llegia i molt, m'agradava molt llegir i ara llegesc dues hores cada dia.
2)D'on li va venir la passió per escriure?
Ja m'agradava escriure i va arribar a ser la meva vocació.
3)Quants llibres ha escrit?
Tenc més de 20 llibres publicats i uns 7 a casa sense publicar.
4)Quin va ser el primer llibre que va escriure?
El primer llibre que vaig escriure es deia Vora un balcó sota un mar inaudible, el vaig titular així perquè meu escriptori on el vaig el vaig escriure estava devora un balcó, el mar era el cel però no el podia sentir.
5)Quants anys tenia quan va escriure el seu primer llibre?
Jo tenia 22 anys quan el vaig escriure.
6)On escriu els seus llibres?
Ara en s'estiu els els escric devora una figuera assegut enterra, però quan estudiava els escrivia en un escriptori.
7)Quina de les seves dues professions li agrada més, escriure o fer de professor?
A jo m'agraden molt les dues.
8)Quina edat tenia vostè quan va començar a escriure Memorial de Tabarka?
Fa tants anys que no m'enrecord.
9)Memorial de Tabarka està basat en fets reals?
No, està inventat.
10)Els noms que surten a Memorial de Tabarka són extrets de qualque persona coneguda?
Els noms no són extrets però ell veu a la gent com a personatges d'un llibre.
11)Quin consell donaria a qui vulgui ser escriptor?
Llegir i escriure molt.
12)Es va inspirar en algun pirata per crear a Aben Yusuf?
Es va inspirar en una serie de contes que llegia de petit.
13)Es va inspirar en algú per crear a Ismael?
Es va inspirar en el llibre Moby Dic.
14)Va necessitar ajuda per començar o acabar Memorial de Tabarka?
No, mai.
15)Quant de temps va necessitar per escriure Memorial de Tabarka?
Molts d'anys escrivint i corregint.
16)Pensava que aquest llibre tindria èxit o que seria un bon llibre?
Mai em vaig aturar a pensar-ho.
17)Memorial de Tabarka ha estat el seu llibre que ha tingut més èxit?
Jo crec que sí.
18)Memorial de Tabarka va ser un èxit li agradaria escriure una segona part?
Hi ha un llibre que segueix Memorial de Tabarka, es diu “Entre el Cel i la Terra”.
Entrevista feta per Sergi Pons,
Martí Reyes i en Martí Guillen.  

Entrades populars